Εγκαινιάστηκε το νέο Car Terminal στο Κερατσίνι

109
H επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων (Car Terminal), στο λιμάνι του Ηρακλέους στο Κερατσίνι, έργο συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ, εγκαινιάστηκε παρουσία κυβερνητικών και θεσμικών εκπροσώπων και απόντος του Δημάρχου Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστου Βρεττάκου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν από τον ΟΛΠ-Cosco, η επέκταση του Car Terminal κατά περίπου 40.000 τ.μ. προς τη βόρεια πλευρά του λιμανιού αυξάνει τη συνολική έκταση του Σταθμού σε 110.000 τ.μ. και δημιουργεί επιπλέον χώρο εναπόθεσης αυτοκινήτων χωρητικότητας 5.100 οχημάτων. Το νέο έργο περιλάμβανε εργασίες επέκτασης της προβλήτας που ήδη υπήρχε και είχε κατασκευαστεί στο εμπορικό λιμάνι του Κερατσινίου το 1962.
Τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση εκπροσώπησε ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, ο οποίος στην ομιλία του αναφέρθηκε στις νέες προοπτικές που διανοίγονται για το λιμάνι του Πειραιά, τονίζοντας ότι «με την υλοποίηση αυτού του καθοριστικού έργου, το λιμάνι γίνεται κόμβος μεταφόρτωσης οχημάτων στη Μεσόγειο Θάλασσα». Τέλος τόνισε πως η σύμπραξη της Πολιτείας με τον ιδιωτικό τομέα μπορεί να ενισχύσει ουσιαστικά την αποτελεσματικότητα τέτοιων έργων και να δώσει μια νέα ώθηση σε όλα τα επίπεδα της ελληνικής οικονομίας.
Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, αναφέρθηκε στις αντιδράσεις που είχε συναντήσει κατά το παρελθόν η παρουσία της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, λέγοντας ότι «η πραγματικότητα εκδικήθηκε όσους πριν από 16 χρόνια –όταν η τότε κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έκανε τα πρώτα βήματα να γίνει το λιμάνι του Πειραιά αυτό που είναι σήμερα με την επένδυση της Cosco– έκαναν λόγο για ξεπούλημα του λιμένα Πειραιώς» και πρόσθεσε πως τα ίδια τα στοιχεία είναι αμείλικτα: σήμερα, το λιμάνι του Πειραιά είναι στην 4η θέση πανευρωπαϊκά στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, στην τρίτη θέση ως προς τις κρουαζιέρες και στην πρώτη θέση ως προς τη διακίνηση επιβατών.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας για το λιμάνι του Πειραιά, ανέφερε ότι ο ΟΛΠ προσθέτει οικονομική αξία στη χώρα, ίση με το 1,56% του ΑΕΠ της, καθώς και το ότι η υλοποίηση των επενδύσεων πραγματοποιείται με δεδομένη την τροποποίηση από την κυβέρνηση κατά το 2021, της συμφωνίας Δημοσίου και ιδιώτη, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή εκτέλεσή της.
Ο πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. Yu Zeng Gang χαρακτήρισε το έργο «ορόσημο» για το λιμάνι του Πειραιά αλλά και τη χώρα για τον τομέα των μεταφορών, προσθέτοντας ότι η διοίκηση του λιμένος παραμένει επικεντρωμένη στην περιβαλλοντική διάσταση του έργου και πάντα σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές που αποτελούν μέρος της συμφωνίας.
Ο ΟΛΠ-Cosco, βάσει της τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης (2021), πρέπει να ολοκληρώσει τις υποχρεωτικές επενδύσεις μέχρι το 2026, ωστόσο της δίνεται το δικαίωμα πενταετούς παράτασης, εάν η καθυστέρηση που θα προκύψει για την υλοποίηση των έργων οφείλεται σε άλλους παράγοντες και όχι στην Cosco.
Σημειώνουμε ότι εκκρεμούν προσφυγές πολιτών συλλογικοτήτων και φορέων του ευρύτερου Πειραιά στη Δικαιοσύνην κατά του master plan της Cosco. Κάποιες εξ αυτών έχει προσδιοριστεί να συζητηθούν το αμέσως επόμενο διάστημα.