ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ: Η αέναη επίκληση του μέλλοντος και το ελαφρύ ΜΕΤΡΟ που χάθηκε…

92
Για χρόνια κανείς ΔΕΝ μίλαγε.
Εσχάτως προέκυψε πληθώρα άρθρων, αναλύσεων και επισημάνσεων.
Τεχνικά αδύνατη η έλευση ΜΕΤΡΟ στο Κερατσίνι…το μήνυμα κάποιων εξ αυτών, στο ΜΕΛΛΟΝ – ποιό άραγε – κάτι θα γίνει… η κεντρική ιδέα κάποιων άλλων.
Σε κάποια γίνεται αναφορά – γενική και αόριστη –  στη συμφωνία του 2012, του Δήμου Κερατσινίου Δραπετσώνας και της τότε Δημοτικής αρχής Τζανή με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για μία γραμμή ελαφρύ ΜΕΤΡΟ που να συνδέει το Κερατσίνι με τον Πειραιά και τις γραμμές που καταλήγουν σε αυτόν.
Από όσα διαβάζουμε πλέον σε κάθε σχετικό άρθρο το ΕΛΑΦΡΥ ΜΕΤΡΟ σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ είχε ένα χρονοδιάγραμμα που εγγυώνταν τη ΠΛΗΡΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ της γραμμής το 2023.
Αλλες όμως φάνηκαν στην πορεία, οι επιλογές της Δημοτικής αρχής του Χρήστου Βρεττάκου.
Σε πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ο Δήμαρχος ήταν απολύτως αποκαλυπτικός. ΔΕΝ ήθελε το ΕΛΑΦΡΥ ΜΕΤΡΟ που είχε συμφωνήσει ο προκάτοχός του. Οχι μόνο ΔΕΝ το ήθελε αλλά από το 2016 και εκ νέου το 2019, όπως και σήμερα, πρότεινε την έλευση άλλης γραμμής ή μάλλον…γραμμών, επίγειου τραμ και ΜΕΤΡΟ στο Κερατσίνι.
Χειμαρρώδης υπήρξε ο Δήμαρχος Κερατσινίου Δραπετσώνας στη συγκεκριμένη τοποθέτησή του.
Τόνισε πως οι δημοτικές αρχές δεν έχουν την ευθύνη και δεν χαράσσουν συγκοινωνιακές γραμμές. Επομένως – κατά την αντίληψη του σημερινού Δημάρχου – όποιοι υπήρξαν Δήμαρχοι στο Κερατσίνι την εποχή του ολοκληρώθηκε η χάραξη της επέκτασης του ΜΕΤΡΟ στις περιοχές του Πειραιά, δεν έχουν καμία ευθύνη για το ότι το Κερατσίνι έμεινε εκτός σχεδιασμού.
Αυτή ήταν η προσέγγιση του Χρήστου Βρεττάκου, για την στάση στο θέμα της δημιουργίας γραμμής σταθερής τροχιάς τόσο της διοίκησης Σαράφογλου όσο και αυτής του συγχωρεμένου Φώτη Μελά.
Εναν μόνο κατηγόρησε – η αλήθεια όχι έντονα – ο Δήμαρχος του Κερατσινίου. Τον προκάτοχό του, Λουκά Τζανή.
Του απέδωσε – λίγο ή περισσότερο – ενδοτισμό… απέναντι στην αττικό  μετρό. Συμφώνησε ο Τζανής, κακώς κατά τον Χρήστο Βρεττάκο, να έρθει στο Κερατσίνι υπόγειο ελαφρύ μετρό – RTL το λένε οι κουτοευρωπαίοι – και απεμπόλησε τον στόχο που δηλώνει πως έχει ο σημερινός Δήμαρχος.
Αυτά είπε ο κύριος Βρεττάκος και ασφαλώς όσα δήλωσε εν έτη 2024, είναι άξια προσοχής και ανάλυσης.
Η χάραξη της επέκτασης της γραμμής προς Πειραιά ολοκληρώθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Δυστυχώς για το ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ, οι τότε Δημοτικές αρχές ΔΕΝ μπόρεσαν να πετύχουν το να έρθει το ΜΕΤΡΟ στην πόλη.
Είχαν συναντήληψη με τον Χρήστο  Βρεττάκο, περί του οτι οι δήμαρχοι ΔΕΝ έχουν πολιτική και πραγματική ευθύνη στο σχεδιασμό ΜΕΓΑΛΩΝ ΕΡΓΩΝ στις πόλεις τους;
Πίστευαν πως έπρεπε να πιέσουν και πίεσαν;
Το πραγματικό θέμα είναι πως δεν επέτυχαν την ένταξη του Κερατσινίου στον βασικό σχεδιασμό.

Πέρασαν κάποια χρόνια, κανείς δεν μίλαγε για το θέμα, μέχρι περίπου το 2008-2009.

Τότε ήταν που ο Τζανής, υποψήφιος Δήμαρχος εκείνη την χρονική περίοδο, ξεκίνησε να συλλέγει υπογραφές κατοίκων του Κερατσινίου για την έλευση ΜΕΤΡΟ στη πόλη.
Ο ίδιος και οι συνεργάτες του μιλούσαν για μια κινηματική καμπάνια, κάποιοι αντίπαλοί του για προεκλογική κίνηση.
Στην πραγματικότητα πάντως και όχι στις ρητορείες, συγκεντρώθηκαν χιλιάδες υπογραφές σε λαϊκές αγορές, τόπους δουλειάς, καφενεία και κάθε γωνιά της πόλης.
Στα τέλη του 2009 και τις αρχές του 2010, ο Τζανής πραγματοποίησε παρεμβάσεις στα γραφεία των κοινοβουλευτικών κομμάτων, επισκεπτόμενος αρκετές φορές το κοινοβούλιο και κατέθεσε τις υπογραφές που είχε συλλέξει.
Οι πρώτες αυτές επαφές βοήθησαν προφανώς στην επαναφορά ενός ξεχασμένου αιτήματος στην επικαιρότητα.
Ανοιξαν έναν δρόμο για να υπάρξουν συνεχείς επαφές από τα τέλη ήδη του 2010 και κυρίως μέσα στο 2011, του Δημάρχου πλέον Τζανή με τη διοίκηση της αττικό μετρό, προτίστως με τον τότε Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας.
Εντός του 2011 -παρότι ο σημερινός Δήμαρχος μιλάει για προεκλογική συμφωνία- Δήμος και εταιρεία διαμόρφωσαν ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο.
Υπόγειο ελαφρύ ΜΕΤΡΟ -τραμ το λεει υποτιμητικά σήμερα ο νυν Δήμαρχος- με την χάραξη και κατασκευή 7 υπόγειων σταθμών μέχρι τουλάχιστον το ύψος του σημερινού Κέντρου Υγείας( Σκλαβενιτης) πιθανά έναν ακόμη υπόγειο σταθμό έως το ύψος του Ικονίου και στη συνέχεια επίγεια χάραξη και διαδρομή έως τα καραβάκια στο Πέραμα.
Κονδύλια για τη προμελέτη ενετάχθησαν το 2012 στις επίσημες προβλέψεις της εταιρείας, μαζί με τα βασικά ζητούμενα της κύριας μελέτης.
Δεσμεύτηκε η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για την έναρξη εργασιών κατασκευής της γραμμής εντός του
2017 και ολοκλήρωσής της, εντός του 2023.
Πλέον ειναι δυστυχώς γνωστό, επίσημα διατυπωμένο και σίγουρα οδυνηρά δεδομένο για το ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ, το πως και το γιατί ΧΑΘΗΚΕ αυτό το βασικό έργο για την ζωή, την κοινωνία και την οικονομία της πόλης.
Η άρνηση της δημοτικής αρχής Βρεττάκου να το στηρίξει, υπήρξε ένα βασικό χτύπημα στην προοπτική να συνδεθεί με υπόγειο μέσο σταθερής τροχιάς το ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ  με τον κόμβο των γραμμών σταθερής τροχιάς στον ΠΕΙΡΑΙΑ.
Το πολυδιαφημισμένο αίτημα για…μεγάλο μετρό, η έλλειψη οποιασδήποτε οικονομοτεχνικής μελέτης σκοπιμότητας και κυρίως βιωσιμότητας, η ανυπαρξία ενός έστω επιστήμονα ή μίας οποιασδήποτε επιστημονικής ομάδας που να στηρίζει το λεγόμενο σχέδιο Βρεττάκου, συνετέλεσαν δυστυχώς τα μέγιστα ώστε να φθάσουμε να μιλάμε, για μια πρόταση εντός εισαγωγικών και βέβαια κενή περιεχομένου σε ότι αφορά την πραγματικότητα που θα βιώνει η πόλη, τουλάχιστον για τα επόμενα 25-30 χρόνια.
Μπορεί η διοίκηση Βρεττάκου νά έχασε ή μάλλον να ΑΚΥΡΩΣΕ τη σύνδεση μέσα σε 6 λεπτά, του ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ με τον συγκοινωνιακό κόμβο του Πειραιά, οφείλει όμως να καταθέσει προς κρίση, το δικό της σχέδιο με όποιο βάθος μπορεί αυτό να περιλαμβάνει.
Να πει τελικά ο Δήμαρχος ποιοί και με ποιές μελέτες στηρίζουν, όσα με ευκολία δηλώνει στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Να καταθέσει δημόσια, με ποιούς επιστημονικούς συμβούλους, πήρε το 2016 τη θέση ΑΡΝΗΣΗΣ για το ελαφρύ ΜΕΤΡΟ;
Με ποιά επιστημονική ομάδα συνεργάστηκε για να καταθέσει την πρόταση για την έλευση…2 διαφορετικών ΜΕΣΩΝ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ στο Κερατσίνι;
Να πει δημόσια, εάν η επιστημονική ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με την οποία πλειστάκις έχει συνεργαστεί, στηρίζει και συνυπογράφει την στάση του.
Να παρουσιάσει το ποιές ακριβώς επίσημες απαντήσεις έχει πάρει από το 2019 έως σήμερα.
Ποιά ακριβώς επιχειρήματα αντιτάσσει στις έως τώρα ΚΑΘΕΤΕΣ ΑΡΝΗΣΕΙΣ που εισπράττει το ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ,επί τη βάση της…πρότασης του σημερινού Δημάρχου του;

Το σπουδαιότερο όλων…

Σκέφτεται έστω και σήμερα ο Χρήστος Βρεττάκος να επαναφέρει – ως αίτημα πλέον – το έργο που συμφώνησε ο προκάτοχός του ή το ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ δεν θα έχει καμία σύνδεση με το ΜΕΤΡΟ, τουλάχιστον  για τα επόμενα 25-30 χρόνια…